Algemene Voorwaarden


1. Algemeen

1.1 Dierenservice Joëlle wordt niet beschouwd als eigenaar of bezitter van het dier.
1.2 Honden worden uitsluitend individueel of per huishouden uitgelaten. Combinaties met andere honden vinden alleen plaats met expliciete toestemming van alle betrokken eigenaren.
1.3 Wandelingen vinden plaats tussen 08:30 uur en 17:30 uur.
1.4 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor om bepaalde dieren of rassen te weigeren of de
dienstverlening te beëindigen indien zij zich hierbij niet (meer) comfortabel voelt.

2. Sleutelbeheer

2.1 Voor het uitvoeren van de dienst verstrekt u vrijwillig een huissleutel aan Dierenservice Joëlle. Dit wordt schriftelijk vastgelegd in een sleutelcontract.
2.2 Dierenservice Joëlle is niet aansprakelijk voor schade of inbraak, tenzij aantoonbaar misbruik is gemaakt van de verstrekte sleutel.
2.3 Sleutels worden met zorg bewaard, gelabeld zonder adresgegevens en worden bij beëindiging van de
overeenkomst op verzoek geretourneerd.

3. Aansprakelijkheid

3.1 Het huisdier moet zijn opgenomen in de particuliere aansprakelijkheidsverzekering van de eigenaar. De eigenaar blijft te allen tijde volledig verantwoordelijk voor het dier en eventuele schade aan derden.
3.2 Dierenservice Joëlle is niet aansprakelijk voor ziekte, verwondingen of andere gezondheidsproblemen van het dier, noch voor schade veroorzaakt aan of door andere dieren tijdens of na de dienst.
3.3 Bij loopsheid wordt hiermee zoveel mogelijk rekening gehouden. Dierenservice Joëlle aanvaardt geen
aansprakelijkheid voor een eventuele dekking.
3.4 Indien de eigenaar toestemming geeft om de hond los te laten in een losloopgebied, gebeurt dit volledig op eigen risico van de eigenaar.
3.5 Indien de hond agressief of onvoorspelbaar gedrag vertoont en daarmee een risico vormt voor anderen of zichzelf, heeft Dierenservice Joëlle het recht om de dienstverlening direct te beëindigen.

4. Gezondheid, Calamiteiten en Medische Noodgevallen

4.1 Indien het dier tijdens de dienst ziek wordt of afwijkend gedrag vertoont, zal Dierenservice Joëlle zo spoedig mogelijk contact opnemen met de eigenaar.
4.2 In geval van een acute noodsituatie waarbij de eigenaar niet bereikbaar is, heeft Dierenservice Joëlle het recht om naar eigen inzicht een dierenarts te raadplegen.
4.3 Alle kosten voor medische zorg, vervoer of extra verzorging zijn volledig voor rekening van de eigenaar.
4.4 Dierenservice Joëlle handelt altijd naar beste kunnen en in het belang van het dier.

5. Annulering

5.1 Maandabonnement
Dierenservice Joëlle werkt met een maandabonnement waarbij de eigenaar vaste dagen per week gebruikmaakt van de diensten. Betaling geschiedt maandelijks vooraf.
5.2 Annulering bij noodgevallen
Bij noodgevallen zoals ziekte van eigenaar of hond dient annulering minimaal 48 uur van tevoren via WhatsApp of e-mail te worden gemeld. Bij te late melding wordt het volledige tarief in rekening gebracht.
5.3 Vakanties
Vakanties dienen zo vroeg mogelijk, maar minimaal vier weken van tevoren schriftelijk te worden gemeld
(WhatsApp of e-mail). Bij te late melding wordt het reguliere tarief in rekening gebracht.
5.4 Overige annuleringen
Annuleringen om andere redenen, zoals vrije dagen van de eigenaar, afspraken elders, of als iemand anders de hond uitlaat, worden niet kosteloos geaccepteerd en worden volledig in rekening gebracht.
5.5 Annuleringen losse afspraken (op afroep)
Ook bij losse afspraken op afroep geldt dat annulering minimaal vier weken van tevoren schriftelijk dient te gebeuren. Annuleringen binnen deze termijn worden volledig doorberekend, ongeacht de reden.

5.6 Herhaaldelijke annuleringen
Herhaaldelijke annuleringen kunnen gevolgen hebben voor het behoud van een vaste plek in de planning. Dit wordt individueel beoordeeld. Bij structurele verstoringen zoals annuleringen die zonder patroon, zonder duidelijke reden en vaak erg kort van tevoren worden doorgegeven, en daardoor de planning telkens verstoren, behoudt Dierenservice Joëlle zich het recht voor om de samenwerking te herzien of te beëindigen.

6. Vrijstelling van Dienstverlening

6.1 Bij ziekte of verhindering van Joëlle wordt u tijdig geïnformeerd. Indien mogelijk wordt, in overleg, een
vervanger ingezet. Is dit niet mogelijk, dan worden er geen kosten in rekening gebracht.
6.2 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor de dienstverlening tijdelijk op te schorten. Dit wordt tijdig en schriftelijk gecommuniceerd.
6.3 De diensten zijn niet beschikbaar in het weekend en op feestdagen, met uitzondering van oppasdiensten.
6.4 Bij extreme weersomstandigheden (zoals storm, gladheid of hitte) kan een dienst worden aangepast of geannuleerd. In dat geval worden er geen kosten gerekend.

7. Opzegging

7.1 De opzegtermijn voor alle diensten bedraagt 30 dagen en dient schriftelijk te gebeuren via WhatsApp of e-mail.
7.2 Bij het niet naleven van de opzegtermijn worden de resterende kosten volledig in rekening gebracht.
7.3 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor de samenwerking per direct te beëindigen bij:
● wanbetaling,
● grensoverschrijdend gedrag,
● risico voor mens of dier.
7.4 In uitzonderlijke omstandigheden (zoals ernstige ziekte) kan, in overleg, de opzegtermijn worden verkort.
7.5 Bij correcte en tijdige opzegging worden vooruitbetaalde diensten naar rato terugbetaald.
7.6 Alle openstaande facturen dienen binnen 10 dagen na beëindiging van de overeenkomst te worden voldaan.

8. Overige Bepalingen

8.1 Klachten of geschillen dienen binnen 7 dagen na het leveren van de dienst schriftelijk te worden gemeld.
8.2 De eigenaar geeft toestemming voor het maken en gebruiken van foto’s of video’s van het dier op social media, tenzij vooraf schriftelijk anders aangegeven.
8.3 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. Klanten worden hierover schriftelijk of per e-mail geïnformeerd.


1. Algemeen

1.1 Dierenservice Joëlle wordt niet beschouwd als eigenaar of bezitter van het dier.
1.2 Honden worden uitsluitend individueel of per huishouden uitgelaten. Combinaties met andere honden vinden alleen plaats met expliciete toestemming van alle betrokken eigenaren.
1.3 Wandelingen vinden plaats tussen 08:30 uur en 17:30 uur.
1.4 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor om bepaalde dieren of rassen te weigeren of de
dienstverlening te beëindigen indien zij zich hierbij niet (meer) comfortabel voelt.

2. Sleutelbeheer

2.1 Voor het uitvoeren van de dienst verstrekt u vrijwillig een huissleutel aan Dierenservice Joëlle. Dit wordt schriftelijk vastgelegd in een sleutelcontract.
2.2 Dierenservice Joëlle is niet aansprakelijk voor schade of inbraak, tenzij aantoonbaar misbruik is gemaakt van de verstrekte sleutel.
2.3 Sleutels worden met zorg bewaard, gelabeld zonder adresgegevens en worden bij beëindiging van de
overeenkomst op verzoek geretourneerd.

3. Aansprakelijkheid

3.1 Het huisdier moet zijn opgenomen in de particuliere aansprakelijkheidsverzekering van de eigenaar. De eigenaar blijft te allen tijde volledig verantwoordelijk voor het dier en eventuele schade aan derden.
3.2 Dierenservice Joëlle is niet aansprakelijk voor ziekte, verwondingen of andere gezondheidsproblemen van het dier, noch voor schade veroorzaakt aan of door andere dieren tijdens of na de dienst.
3.3 Bij loopsheid wordt hiermee zoveel mogelijk rekening gehouden. Dierenservice Joëlle aanvaardt geen
aansprakelijkheid voor een eventuele dekking.
3.4 Indien de eigenaar toestemming geeft om de hond los te laten in een losloopgebied, gebeurt dit volledig op eigen risico van de eigenaar.
3.5 Indien de hond agressief of onvoorspelbaar gedrag vertoont en daarmee een risico vormt voor anderen of zichzelf, heeft Dierenservice Joëlle het recht om de dienstverlening direct te beëindigen.

4. Gezondheid, Calamiteiten en Medische Noodgevallen

4.1 Indien het dier tijdens de dienst ziek wordt of afwijkend gedrag vertoont, zal Dierenservice Joëlle zo spoedig mogelijk contact opnemen met de eigenaar.
4.2 In geval van een acute noodsituatie waarbij de eigenaar niet bereikbaar is, heeft Dierenservice Joëlle het recht om naar eigen inzicht een dierenarts te raadplegen.
4.3 Alle kosten voor medische zorg, vervoer of extra verzorging zijn volledig voor rekening van de eigenaar.
4.4 Dierenservice Joëlle handelt altijd naar beste kunnen en in het belang van het dier.

5. Annulering

5.1 Maandabonnement
Dierenservice Joëlle werkt met een maandabonnement waarbij de eigenaar vaste dagen per week gebruikmaakt van de diensten. Betaling geschiedt maandelijks vooraf.
5.2 Annulering bij noodgevallen
Bij noodgevallen zoals ziekte van eigenaar of hond dient annulering minimaal 48 uur van tevoren via WhatsApp of e-mail te worden gemeld. Bij te late melding wordt het volledige tarief in rekening gebracht.
5.3 Vakanties
Vakanties dienen zo vroeg mogelijk, maar minimaal vier weken van tevoren schriftelijk te worden gemeld
(WhatsApp of e-mail). Bij te late melding wordt het reguliere tarief in rekening gebracht.
5.4 Overige annuleringen
Annuleringen om andere redenen, zoals vrije dagen van de eigenaar, afspraken elders, of als iemand anders de hond uitlaat, worden niet kosteloos geaccepteerd en worden volledig in rekening gebracht.
5.5 Annuleringen losse afspraken (op afroep)
Ook bij losse afspraken op afroep geldt dat annulering minimaal vier weken van tevoren schriftelijk dient te gebeuren. Annuleringen binnen deze termijn worden volledig doorberekend, ongeacht de reden.

5.6 Herhaaldelijke annuleringen
Herhaaldelijke annuleringen kunnen gevolgen hebben voor het behoud van een vaste plek in de planning. Dit wordt individueel beoordeeld. Bij structurele verstoringen zoals annuleringen die zonder patroon, zonder duidelijke reden en vaak erg kort van tevoren worden doorgegeven, en daardoor de planning telkens verstoren, behoudt Dierenservice Joëlle zich het recht voor om de samenwerking te herzien of te beëindigen.

6. Vrijstelling van Dienstverlening

6.1 Bij ziekte of verhindering van Joëlle wordt u tijdig geïnformeerd. Indien mogelijk wordt, in overleg, een
vervanger ingezet. Is dit niet mogelijk, dan worden er geen kosten in rekening gebracht.
6.2 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor de dienstverlening tijdelijk op te schorten. Dit wordt tijdig en schriftelijk gecommuniceerd.
6.3 De diensten zijn niet beschikbaar in het weekend en op feestdagen, met uitzondering van oppasdiensten.
6.4 Bij extreme weersomstandigheden (zoals storm, gladheid of hitte) kan een dienst worden aangepast of geannuleerd. In dat geval worden er geen kosten gerekend.

7. Opzegging

7.1 De opzegtermijn voor alle diensten bedraagt 30 dagen en dient schriftelijk te gebeuren via WhatsApp of e-mail.
7.2 Bij het niet naleven van de opzegtermijn worden de resterende kosten volledig in rekening gebracht.
7.3 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor de samenwerking per direct te beëindigen bij:
● wanbetaling,
● grensoverschrijdend gedrag,
● risico voor mens of dier.
7.4 In uitzonderlijke omstandigheden (zoals ernstige ziekte) kan, in overleg, de opzegtermijn worden verkort.
7.5 Bij correcte en tijdige opzegging worden vooruitbetaalde diensten naar rato terugbetaald.
7.6 Alle openstaande facturen dienen binnen 10 dagen na beëindiging van de overeenkomst te worden voldaan.

8. Overige Bepalingen

8.1 Klachten of geschillen dienen binnen 7 dagen na het leveren van de dienst schriftelijk te worden gemeld.
8.2 De eigenaar geeft toestemming voor het maken en gebruiken van foto’s of video’s van het dier op social media, tenzij vooraf schriftelijk anders aangegeven.
8.3 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. Klanten worden hierover schriftelijk of per e-mail geïnformeerd.


1. Algemeen

1.1 Dierenservice Joëlle wordt niet beschouwd als eigenaar of bezitter van het dier.
1.2 Honden worden uitsluitend individueel of per huishouden uitgelaten. Combinaties met andere honden vinden alleen plaats met expliciete toestemming van alle betrokken eigenaren.
1.3 Wandelingen vinden plaats tussen 08:30 uur en 17:30 uur.
1.4 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor om bepaalde dieren of rassen te weigeren of de
dienstverlening te beëindigen indien zij zich hierbij niet (meer) comfortabel voelt.

2. Sleutelbeheer

2.1 Voor het uitvoeren van de dienst verstrekt u vrijwillig een huissleutel aan Dierenservice Joëlle. Dit wordt schriftelijk vastgelegd in een sleutelcontract.
2.2 Dierenservice Joëlle is niet aansprakelijk voor schade of inbraak, tenzij aantoonbaar misbruik is gemaakt van de verstrekte sleutel.
2.3 Sleutels worden met zorg bewaard, gelabeld zonder adresgegevens en worden bij beëindiging van de
overeenkomst op verzoek geretourneerd.

3. Aansprakelijkheid

3.1 Het huisdier moet zijn opgenomen in de particuliere aansprakelijkheidsverzekering van de eigenaar. De eigenaar blijft te allen tijde volledig verantwoordelijk voor het dier en eventuele schade aan derden.
3.2 Dierenservice Joëlle is niet aansprakelijk voor ziekte, verwondingen of andere gezondheidsproblemen van het dier, noch voor schade veroorzaakt aan of door andere dieren tijdens of na de dienst.
3.3 Bij loopsheid wordt hiermee zoveel mogelijk rekening gehouden. Dierenservice Joëlle aanvaardt geen
aansprakelijkheid voor een eventuele dekking.
3.4 Indien de eigenaar toestemming geeft om de hond los te laten in een losloopgebied, gebeurt dit volledig op eigen risico van de eigenaar.
3.5 Indien de hond agressief of onvoorspelbaar gedrag vertoont en daarmee een risico vormt voor anderen of zichzelf, heeft Dierenservice Joëlle het recht om de dienstverlening direct te beëindigen.

4. Gezondheid, Calamiteiten en Medische Noodgevallen

4.1 Indien het dier tijdens de dienst ziek wordt of afwijkend gedrag vertoont, zal Dierenservice Joëlle zo spoedig mogelijk contact opnemen met de eigenaar.
4.2 In geval van een acute noodsituatie waarbij de eigenaar niet bereikbaar is, heeft Dierenservice Joëlle het recht om naar eigen inzicht een dierenarts te raadplegen.
4.3 Alle kosten voor medische zorg, vervoer of extra verzorging zijn volledig voor rekening van de eigenaar.
4.4 Dierenservice Joëlle handelt altijd naar beste kunnen en in het belang van het dier.

5. Annulering

5.1 Maandabonnement
Dierenservice Joëlle werkt met een maandabonnement waarbij de eigenaar vaste dagen per week gebruikmaakt van de diensten. Betaling geschiedt wekelijks of maandelijks vooraf.
5.2 Annulering bij noodgevallen
Bij noodgevallen zoals ziekte van eigenaar of hond dient annulering minimaal 48 uur van tevoren via WhatsApp of e-mail te worden gemeld. Bij te late melding wordt het volledige tarief in rekening gebracht.
5.3 Vakanties
Vakanties dienen zo vroeg mogelijk, maar minimaal vier weken van tevoren schriftelijk te worden gemeld
(WhatsApp of e-mail). Bij te late melding wordt het reguliere tarief in rekening gebracht.
5.4 Overige annuleringen
Annuleringen om andere redenen, zoals vrije dagen van de eigenaar, afspraken elders, of als iemand anders de hond uitlaat, worden niet kosteloos geaccepteerd en worden volledig in rekening gebracht.
5.5 Annuleringen losse afspraken (op afroep)
Ook bij losse afspraken op afroep geldt dat annulering minimaal vier weken van tevoren schriftelijk dient te gebeuren. Annuleringen binnen deze termijn worden volledig doorberekend, ongeacht de reden.

5.6 Herhaaldelijke annuleringen
Herhaaldelijke annuleringen kunnen gevolgen hebben voor het behoud van een vaste plek in de planning. Dit wordt individueel beoordeeld. Bij structurele verstoringen zoals annuleringen die zonder patroon, zonder duidelijke reden en vaak erg kort van tevoren worden doorgegeven, en daardoor de planning telkens verstoren, behoudt Dierenservice Joëlle zich het recht voor om de samenwerking te herzien of te beëindigen.

6. Vrijstelling van Dienstverlening

6.1 Bij ziekte of verhindering van Joëlle wordt u tijdig geïnformeerd. Indien mogelijk wordt, in overleg, een
vervanger ingezet. Is dit niet mogelijk, dan worden er geen kosten in rekening gebracht.
6.2 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor de dienstverlening tijdelijk op te schorten. Dit wordt tijdig en schriftelijk gecommuniceerd.
6.3 De diensten zijn niet beschikbaar in het weekend en op feestdagen, met uitzondering van oppasdiensten.
6.4 Bij extreme weersomstandigheden (zoals storm, gladheid of hitte) kan een dienst worden aangepast of geannuleerd. In dat geval worden er geen kosten gerekend.

7. Opzegging

7.1 De opzegtermijn voor alle diensten bedraagt 30 dagen en dient schriftelijk te gebeuren via WhatsApp of e-mail.
7.2 Bij het niet naleven van de opzegtermijn worden de resterende kosten volledig in rekening gebracht.
7.3 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor de samenwerking per direct te beëindigen bij:
● wanbetaling,
● grensoverschrijdend gedrag,
● risico voor mens of dier.
7.4 In uitzonderlijke omstandigheden (zoals ernstige ziekte) kan, in overleg, de opzegtermijn worden verkort.
7.5 Bij correcte en tijdige opzegging worden vooruitbetaalde diensten naar rato terugbetaald.
7.6 Alle openstaande facturen dienen binnen 10 dagen na beëindiging van de overeenkomst te worden voldaan.

8. Overige Bepalingen

8.1 Klachten of geschillen dienen binnen 7 dagen na het leveren van de dienst schriftelijk te worden gemeld.
8.2 De eigenaar geeft toestemming voor het maken en gebruiken van foto’s of video’s van het dier op social media, tenzij vooraf schriftelijk anders aangegeven.
8.3 Dierenservice Joëlle behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. Klanten worden hierover schriftelijk of per e-mail geïnformeerd.

Maak jouw eigen website met JouwWeb